Jag <3 typografi

Jag vet att jag sagt det förr men jag älskar typografi! Det finns förvisso typografiregler jag medvetet bryter men det är en del av tjusningen. Just nu ligger pluggandets fokus på typografikursen och jag kunde inte vara nöjdare. Jag sitter i långa pass och glömmer tid och rum, mat och kisspaus finns det knappt tid för. Just nu: läser artikel om textens accessoarer. Jämförelser av personaltidningars användande av paratexter och annat totalnördigt som jag tycker så mycket om! 
 
Och det blir ju inte sämre av att föreläsaren i den här kursen är lättsam att lyssna på och skriver långa kommentarer om inlämningsuppgifterna. Jag hade gärna pluggat på campus på Linnéuniveristetet enbart för att få träffa denna människa dagligen. Nu blir det inga mer studier (på ett tag) men ska jag läsa något på distans så kollar jag extra på vem som håller i kursen. Är det Bo Uggla (bara namnet!) så anmäler jag mig direkt. 

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson - Julkalender

Sv: Vad roligt att du är med i min julkender, önskar dig lycka till och hoppas du får en bra dag! :)

2014-12-18 @ 16:58:13
URL: http://beattriicee.blogg.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...