Ljuset i tunneln

VAB och tentaplugg går dåligt ihop. I natt vaknade jag av en ledsen, febrig kille som efter lite stök bäddades ner i min säng. Jag lyckades somna om strax innan väckarklockan ringde, vilket innebär att jag saknar tre timmars sömn. Dem hade jag behövt i dag, känner jag. 
 
För att över huvud taget få något gjort, studiemässigt, fick den febriga killen titta på film. Två filmer avverkades och jag hann skriva ett par sidor på rapporten som ska in senast söndag. Minus fredag-söndag då jag vet att det är omöjligt att plugga med familjen hemma. Jag börjar dock se ett slut och jag har passerat minimum antal sidor. 
 
Jag har dessutom fått ett par timmars studiero när han sovit. Feber är trots allt en bra "sjukdom"; inga kroppsvätskor som läcker och inga överenergiska barn som är för friska för att vara hemma men för sjuka för att vara borta. 
 
Han är hemma i morgon med. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag hoppas att han är feberfri och därmed kan gå till dagmamman på onsdag, eller att han har såpass feber att han sover ett par timmar åt gången mellan matstunderna. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...