Otis söker hem

Otis är en katt som troligtvis är det närmaste jag kommer en avkomma till Olle. I kombinationen med Lilla Di, som även Olle har kullar efter. Och är svart(smoke). Mitt kattintresse har ökat på ett helt nytt sätt. Jag vill fråga säljaren seriösa frågor som om han har ställts ut och med vilka bedömningar. Om han är van vid andra katter och barn. Vilken mat och strö han föredrar. För visst hade han passat in i klanen med Oskar, Olle och Otto. Vi har dock en bakåtsträvare i familjen. En som nöjer sig med en devon och max tre katter. En katt måste dö innan någon ny flyttar hit. Fyra är svårare att hitta kattvakt än till tre, resonerar han.
 
Och ok, tar jag in en till devon blir möjligheten till en britt eller selkirk ännu mindre. Jag känner att jag kan leva med det. Devon är egentligen min ras. Och nog är jag värd en belöning nu när jag nästan är klar med min utbildning?

Kommentarer
Postat av: MATILDA

Godmorgon :) Hoppas du sovit gott! Önskar dig en trevlig dag :)

2014-01-06 @ 09:04:57
URL: http://matildays.forme.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...