Göra stan

I dag var det tänkt att det skulle vara min ambitiösa dag. Jag tänkte vid nio cykla ner till stationen och ta tåget till stan. Där skulle det införskaffas diverse smyckesdelar samt tittas på glasögon. Väl hemma skulle jag göra de där sakerna på listan häromdagen. 
 
I stället började det regna och det lutar åt att jag tar bilen till stationen, senare. Och som vi alla vet, inträffar mycket sällan tidpunkten senare, åtminstone på min klocka. Å andra sidan kan jag boka in mig på någon form av kvällsaktivitet i stället. Det känns helt enkelt inte ok att dricka alkoholhaltiga drycker innan 12. 
 
Och i går landade nästan ett ufo. Ok, det är en liten, liten söm kvar. Men sedan är den vita korsetten helt klar. Ja, jag måste köpa något att snöra den med; det enda jag hade var svart. Så när jag slutade med korsetten, påbörjade jag nästa projekt. Nu syr jag trosor för glatta livet. Tanken är att hitta ett vettigt tyg och sedan göra ett par (eller flera) ouvert

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...