Synthare, nagellack och kölsch - only in Cologne

Årets Amphi var precis så bra som jag hoppats på. Trots att det var grymt varmt och jag knappt såg några spelningar. Det första åtgärdades med drinkar vilket var förklaringen till det andra. Efterfester gjorde att sömnen blev lidande men vad gör det? Det får man stå ut med en gång om året. 
 
Vi flög okristligt tidigt på fredag morgon till Frankfurt. Därifrån var det ICE-tåg till Köln. Vi kom dit ett par timmar innan vi kunde checka in på hotellet och valde att låsa in bagage på centralstationen och ta en rundtur på stan. Nagellacksgurun Emilie tipsade om KIKO så dit var jag ju tvungen att bege mig. Sedan visste jag sedan förra året (då jag köpte det grymma sandlacket) att P2 (som Emilie även tipsat om) fanns på DM. Utan att veta att DM fanns på flera ställen, letade jag efter just den butiken. Mest för att det låg ett sushiställe i samma köpcentrum. Vi hade lite svårt att hitta dock, så när våra (mest min) magar gav upp, valde vi Sweet sushi i stället. Och gudars, vilken sushi! Jag ångrar ingenting och så här i efterhand ska vi tydligen vara glada att det fanns bord då det är ett poppis ställe. Mätta hittade vi rätt och P2-lack införskaffades. 
 
På eftermiddagen checkade vi in på hotellet, skaffade festivalarmband och drack kölsch. Vi promenerade till centrum där vi åt god mat och drack mai tai. Sedan efterfest på vårt hotellrum.
 
Det blev givetvis mer turistande i stan. Och fler nagellack. De lacken är dock mer osäkra då ingen guru tipsat om dem. Vi tittade på Kölnerdomen då Peter och Mike fått för sig att klättra upp i tornet. Det blev båttur på Rhen där solen brände vinden fläktade. Vi hittade dessutom en loppis som sträckte sig en bra bit längs floden. Så allt har inte varit partajande.
 
Resten av helgen var lite mer festivallik. Det hängdes mest på festivalområdet, sågs några band och åts trist wok. Till detta blev det cider. Tills drinkbåset upptäcktes. Sedan blev det Cuba libre och Tequila sunrise för hela slanten. Och efterfest med kölsch på hotellrummet. 
 
På måndagen skulle vi åka hem men hade problem med att checka in på flyget. Mannen i hotellreceptionen var så vänlig och hjälpte oss att ringa Lufthansa och till slut löste det sig. Den sena incheckningen gjorde dock att vi fick separata platser på både tåg och flyg. På tåget löste det sig då ingen gjorde anspråk på den tomma platsen bredvid min och väl på flygplatsen pratade vi med Lufthansa. Det plus att tåget var 20 minuter sent, gjorde det lite stressigt på flygplatsen men vi hann köpa den utlovade kringlan till Karl. 
 
För att ta det hela i korthet: jag köpte troligtvis för många nagellack, önskar jag sett fler band och åt mitt livs godaste sushi. Så nog finns det anledning att åka dit igen. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...