Total oinspiration

Efter att ha varit hemma med sjukt barn i en vecka, har jag mycket att ta igen med examensarbetet. Så min plan var att gå all in och bara köra på. Måndag morgon. Te, dator, fokus. Hur såg verkligheten ut? I går kunde jag konstatera att Tyko delat med sig av sin sjukdom (ska väl vara tacksam att det var feber och inte vattkoppor) och således låg jag nerbäddad ett par timmar under gårdagen. Med förhoppning att febern skulle försvinna och jag skulle vara tipp topp i dag. 
 
Nu sitter jag här; stinker pepparmint och har proppat mig full med nässpray i olika varianter och febernedsättande piller. Inspirationen är noll. Jag tänker inte ens logga in på WordPress och peta i kod i dag. Jag gjorde ett försök tidigare men det slutade i att jag stirrade på skärmen utan att veta vad koden som jag själv skrivit betydde, än mindre vad den gjorde där. 
 
I stället gräver jag ner mig i forskning. Om typografi, användbarhet och annat som i normala fall vore intressant. I dag är det bara intressant vilken tesort jag ska dricka. Om man intar en kopp i timmen, vill man gärna variera sig. Jag försöker även strukturera upp rapporten. I morgon är det deadline. Med handledning som följd på fredag. Opepp så det skriker om det.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...