Det handlar om prioriteringar

Man skulle kunna tro att jag passar på. Nu när barnen är hos mormor och Peter är på jobbet. Då borde jag väl kunna plugga lite till. Ta igen det jag känner att jag missat i veckan. Jag har inte riktigt haft full fokus på pluggandet. Jag har ju försökt, men jag har lätt vandrat iväg någon annanstans. 
 
Annars skulle jag kunna göra sånt jag annars inte har tid till eller känner mig för stressad för. Måla naglarna, piffa med håret eller till och med åka till stan för en fika med mig själv. Ta vara på egentiden. 
 
Vad gör jag i stället? River ur sängkläder och tvättar dessa. Diskar. Överväger till och med att plocka undan på barnens rum. Å andra sidan är det sådana saker som distraherar mig på vardagarna. Just för att jag pluggar hemifrån ser jag saker som borde göras och stressar upp mig för att jag hinner varken det ena eller andra. Så det kanske är bra att jag få undan det nu. 
 
En sak ska jag i alla fall se till att göra i dag, på min egentid. I dag är det roller derby-derby; Gothenburg Roller Derby möter Dock City Rollers. Var där. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...