Dagens boktips

Det är vecka 32 och jag har läst 30 böcker i år. Så jag ligger lite efter. Innan semestern låg jag fem böcker före så det visar vad jag inte gjort under semestern i alla fall. Och till hösten är jag rädd att jag inte kommer ha tid att läsa annat än kurslitteratur (inget fel i det!) så nu ska jag försöka fokusera mer på böcker och mindre på tv-serier. 
 
Jag avslutade precis Abarat av Clive Barker. Första delen i en serie som tydligen fortfarande skrivs. Och jag älskade den. Jag ville inte att den skulle ta slut, kanske var det därför den tog nästan en månad att läsa. Den faller annars inom någon form av "unga vuxna"-kategori och är långt ifrån svårläst. Känslan av den var en blandning av Stephen King (husguden!) och Roald Dahl (som gav mig många fina bokminnen som barn). Tycker man om någon av dessa författares sätt att skriva, måste man läsa Abarat. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...