Sista rycket

Peter är just nu på tre ställen; i carporten mekar han bil, vid husväggen byter han fasadbrädor och i garaget bygger han diverse hållare och ställningar för verktygen (städar iordning kallas det visst). Och jag förstår honom; tröttnar man på ena stället eller att det blir för varmt kan man fortsätta på nästa utan att förlora tid. Med andra ord är det sista semesterveckan. 
 
Jag då? Jag plockar bär. Än så länge knappt fyra liter krusbär och då är en tredjedel av buske ett plockad. Buske två och tre väntar jag med så att de blir mer lämpliga till saft. Sen är det vinbär i olika färger som ska plockas och persilja, lavendel och potatis som ska skördas. Bli inte förvånad om du får en burk krusbärsmarmelad och en lavendelkudde om vi ses med andra ord. 
 
Sedan har jag inomhuspyssel som satts igång med. Jag påbörjade ju en vådkjol men blev hindrad i tro att tyget inte räckte. I går när jag letade efter ett helt annat tyg, hittade jag ett par meter till av det bruna manchestertyg jag påbörjat arbetet i. Dessutom är planen att sortera pärlor i diverse småburkar så jag kan börja med pärlplattepyntet ordentligt och sedan ska någon form av svärdhållare/vapenhållare till barnens leksaker göras. Det gäller att komma på en bra lösning där både gevär, svärd och sköldar kan hängas upp. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...