En helt vanlig familj

Mannen i familjen sitter och tittar på firande av flottans dag. Vilket vore ok om det inte vore så att firandet var i Ryssland, alla sångare låter som en blandning av Tommy Körberg och Lasse Berghagen och han är mest imponerad av mustaschprydda steppande män. 
 
Barnen i familjen leker högljutt med Cobi, polsk variant av Lego. Samtidigt lyssnar de på Sean Banan och berättar egna versioner av diverse sagor för varandra. 
 
Två av tre katter ger mig onda ögat för att larmet för insulinspruta ljuder och jag reagerar först en minut senare. Larmet betyder för katterna att de får mat och det ska de ha direkt, på en gång och hela tiden enligt dem. Den tredje katten fattar först att det är matdags när det skramlar i skålarna. Då får jag en hjärtskärande blick av honom för att jag lägger torrfodret i de djupa, runda skålarna i stället för de upphöjda, lättåtkomliga i aktiveringsbrädan. 
 
Och jag själv? Sitter och glor på Instagram och drömmer om ett renoverat hem, nykläckta djur (oavsett sort) samt festligare tillställningar som kräva fina kläder. Precis som alla andra på Instagram har.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...