En yllekjol eller tre tack

Det började med att jag surfade runt efter gamla militära kjolar, Varusteleka har en som aldrig lär komma in i min storlek. Särskilt med tanke på att jag drömmer om den med knappar. 
 
Så jag började leta yllekjol. Och hittade så mycket snygga saker. Nya saker efter gamla mönster oftast. Egensydda saker. Så antingen betalar jag någon för att sy åt mig eller så bråkar jag med det själv. I "värsta" fall blir det riktigt bra och jag får övermod och söker ett par kurser på Tillskärarakademin igen. För att sy saker som jag sedan tvekar på att använda (se bara hattar och korsetter som ligger och samlar damm).
 
Kolla in Malin Bohms galleri med kläder så förstår ni varför jag dregglar. Största målet är dock den kjol som Emma Frost sytt. Jag ska försöka ge mig på något liknande i ett enklare tyg. Blir det bra investerar jag i ylletyg och klär mig riktigt snyggt till hösten. Fördelen med nya jobbet: det är allt som oftast kallt inne så yllekjol fungerar ypperligt, till skillnad från fotoaffären där labbet hade minst 25 grader året runt. 
 
Men jag får nog erkänna att det inte riktigt började med militära kjolar. Det väcktes nog av den jutesäck jag köpte på militäröverskott i Polen för några veckor sedan. Den håller på och omvandlar till gardin och pysslandet med den ger mersmak, både efter sömnad, militärt och historia. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...