Typiskt

Det utlovades först en riktigt varm helg. Sedan backade metrologerna och sa att det skulle bli kallare, men ändå sol. Så mina planer för helgen var att plantera om alla krukväxter, utomhus. Sedan skulle högtryckstvätten få arbeta lite; tvätta hjul, stenplattor och trappor. Om jag hann skulle jag dessutom gräva lite. Jag måste plana ut marken och luckra upp jorden (leran) inför planteringarna. 
 
I går var det ingen idé att gå ut. Det var kallt. Väderprognosen för i dag såg bättre ut så jag väntade. Och vaknade till regntunga moln och snålblåst. Men tydligen vaknade jag på den optimistiska sidan; kanske blir det bättre framåt dagen. Under tiden tänkte jag plantera om orkidéerna, det är ok att göra inomhus. Sagt och gjort, sju orkidéer står nyfriserade och uppfriskade i fönstret. Lite skräpigt blev det men ändå överkomligt. Och så gör jag misstaget att se om väderprognosen ändrats. Japp. Halvmulet, helmulet och sedan regn. Med varning för hård blåst. Så nu sitter jag och beställer fröer för plantering om ett par månader. Då borde solen hittat till Hindås. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...