Efter Elmia

Förra veckan skulle jag besöka Elmiamässan då vi hade en monter där. Det började med ett litet äventyr: bilen jag skulle köra hade inte gått igenom besiktningen och hade körförbud. Dagen innan avresa fick den således fixas till och ombesiktigas. Fint, tuta och kör. Tills någon undrade om jag kört automat tidigare. Eh ... Om man bortser från kortare tur med min mors bil, körskolans bilar och få stunder med Helmuth, har jag enbart kört Kungen. Endast. Den är väldigt manuell. Kollegorna berättade mer än gärna skräckhistorier. Men ok, efter ett par övningsvarv runt huset gick det rätt bra. Till Jönköping är det mestadels motorväg dessutom så det skulle väl gå bra. Och jag kom både dit och hem. 
 
Väl i Jönköping skulle man hitta rätt. Alltså Jönköping är inte särskilt stort men för mig är det en passage på väg till Stockholm. Men skyltarna mot Elmia var rätt många. Inga problem att hitta dit med andra ord. Parkering, incheckning och på plats i monter. Mitt jobb bestod i att beundra den snygga vepan jag gjort, plocka undan efter besökare och poppa popcorn. Många liter popcorn blev det. Sen var jag runt och tittade på andras montrar med, dels för inspiration och dels för att ha koll på konkurrenter. 
 
När mässan var slut skulle vi till hotellet som låg mitt inne i stan. Det var dåligt med parkering vid hotellet så jag lämnade kvar bilen vid mässan och skulle åka med en kollega. Först skulle jag bara hämta min resväska. Utanför mässhallen inser jag att jag inte har någon aning om var bilen är. Eller jo; på en asfaltsparkering längst bort på framsidan av mässhallen. Och vi klev ut genom en helt annan dörr. In i kollegans bil och åka runt huset. Där står bilen, som jag mindes. In med väskan, till hotellet, byta om och ner på möte och middag. Efter det sova. Fast jag har nog inte sovit så dåligt sedan spädbarnsåren. Upp tidigt, äta frukost och tillbaka på mässan. Poppa mer popcorn och åka hem efter några timmar. Behöver jag säga att jag var rätt nöjd med att komma tillbaka till kontoret i fredags? 
 
För den som vill se en bild på monter och glada kollegor, finns en bild på Buscks hemsida
 
 

Kommentarer
Postat av: natalia

Kul att du är med i dagens lucka! Lycka till, vinnaren presenteras i bloggen senare idag. Kika in då :)

2015-12-13 @ 12:29:25
URL: http://nouw.com/nattis




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...