Fler klänningar

Jag beklagade mig häromdan för Peter att jag inte verkar hitta nån klänning till bröllopet. Jag sa att alla snygga klänningar är antingen svarta eller "fel". Men det bryr väl inte du dig om? Gör jag inte? Kanske inte. Varför ska jag lägga pengar på ett plagg som jag inte ens tänker använda sen för att det har fel färg? 

Så jag surfade runt. På mitt favoritställe Unique vintage bland annat. Och hittade givetvis en massa fina skapelser.

Klänning 1
Klänning 2
Klänning 3
Klänning 4
Klänning 5
Klänning 6
Klänning 7
Klänning 8
Klänning 9
Klänning 10

Jag var för övrigt på Indiska i går och tittade på de där klänningarna. Ingen av dem var särskilt snygg i verkligheten. 

I hemlighet har jag även spanat in en del gravidklänningar. Nej, jag väntar inte barn. Jag får fortfarande nyhetsbrev från bland annat 4mom dock. Och då måste man ju bara kika lite. Och enligt Peter kan man minsann ha gravidklänning utan att vara gravid. Enligt tillverkarna med. Jag tror det var Happy mum som skrev nåt med att deras byxor (som jag köpte senast) passade lika bra till lilla växande magen, höggravida kulan eller nyförlöst slappis som till mamma som för länge sen slutat amma. Kanske inte ordagrannt men ändock. Spana för övrigt in Happy mums senaste; det får mig att önska att jag vore gravid igen. Typiskt. Även Proud har fina kläder. Men det visste vi sen innan.

Och när vi ändå är inne på "fel" sorts kläder - jag snubblade i dag över Kurviga. För en gångs skull är det osäkert om kläder passar mig för att det helt enkelt inte finns min "lilla" storlek. Jag får mäta mig och se om kan kanske lyckas fylla ut en 1X. För i så fall funderar jag på både en Wendy, Ramona och Buffalo.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Har du hittat någon klänning än?

Tycker att just klänningar och byxor är jättesvårt att köpa på nätet. Det måste nästan provas. Men jag gilalr vintage-stilen. Lite 50-tal är häftigt.

2009-06-12 @ 09:28:00
URL: http://munkakvarn.blogg.se/



Postat av: Mari

Sandra: Nä, har inte kommit ett steg längre alls.

2009-06-13 @ 21:05:35
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...