Snart kan jag sy

Jag har kommit ett steg närmare att färdigställa Karls album nu i alla fall. I går kväll slipades och spacklades bordsskivan. Så i dag har den slipats och målats. Vill man ha nånting gjort får man göra det själv, det går inte att vänta på att Peter ska få lust/ork/energi till det. Så förhoppningsvis kan jag måla ett andra och sista lager i dag. För jag hoppas att det räcker med ett lager till. Det slipades ju inte trärent.

Sen ska det städas i ordning i syrummet. Jag tänkte passa på att smörja in stolen med, när hinner jag det annars? Jag tror i alla fall att jag har läderbalsam kvar. Sen går det i alla fall att scrappa, även om inte allt är klart där inne. För att vara exakt ska följande göras:

  • Fönstret ska målas en gång till
  • Gardinstång ska skruvas upp
  • Gardiner ska sys
  • Dörrkarmen ska målas och sättas upp
  • Tavlor och spegel ska sättas upp
  • Dörrstopp ska på plats
Sen vill jag ju byta garderobsdörrar och lägga in nytt golv men det väntar vi med. Så några golvlister blir det inte än heller.

Kommentarer
Postat av: Sandra af Munkakvarn

Hurtbulle =)

Önskar jag hade din energi.

2010-06-23 @ 22:09:35
URL: http://munkakvarn.blogg.se/



Postat av: Mari

Men Sandra; du får väl skaffa ett barn till. ;) Det är otroligt vad mycket energi man har. Fast den tar slut alltför fort.

2010-06-24 @ 12:04:14
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...