Viss reklam tack

Säga vad man vill om reklam men det där med anpassad och riktad gillar jag. Ibland blir jag förvånad och glad, ibland misstänksam och skeptisk. 
 
I dag fick jag ett mail från Tripadvisor. Enligt dem skulle våren i Paris passa ypperligt. Ja, det kan man kanske tycka. Betalar du? Fast om nu Paris inte skulle locka, tror de att Köln, Barcelona, London eller Rom passar bra. Och visst; Köln är ganska troligt att jag återvänder till redan i sommar (vi minns alla sushin!) och Barcelona har fastnad för evigt, även om det inte står på turlistan på ett tag. London och Rom är lite mer wild cards. Kan både ha och mista. London skulle man nog upplevt som tonåring, nu lockar de skotska vidderna (och cidern) mer. 
 
Längre ner i mailet nämns platser som stockholmare besöker. Skönt, då vet jag att jag ska undvika Köpenhamn, Berlin, Bangkok och New York. Värre är det med att försöka undvika Göteborg, som de även besöker. Vill man hellre besöka mindre kända ställen rekommenderar de att jag åker till Da Nang, Ao Nang, Bodrum City, Limassol eller Sihanoukville. De är definitivt mindre kända för mig, jag skulle inte ens kunna gissa var i världen de låg. 
 
Så mitt i allt reklamflöde sitter jag nu och reseplanerar. Trots att jag är fattig student mellan jobb. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...