Troll i syrummet

Det kanske är att jinxa lite men jag är ju nästan helt klar. Gardinen hänger i alla fall uppe.

Det går troll i den där historien med gardiner till syrummet, helt klart. Först hittade jag ju inte takfästena så Peter köpte nya. Nu hittar jag inte gliden men tack till farmor som hade en påse med gardintillbehör bland sysakerna jag ärvde.

Så till symaskinen. Kanterna skulle sys och det är så klart att jag ville använda overlocken till det. Bara att trä om den till coversöm. Bara. Varför betala extra för en funktion man annars inte använder? Och så kan jag sy allt annat som ligger och väntar på just coversömmar. Jag vet inte hur många gånger jag trädde om den. Det blev bara fel i matningen. Jag kom på varför alla saker har blivit liggande; det är itne första gången det strulat. Men jag får erkänna att det är handhavandefel. När jag läste instruktionsboken en tredje gång fixade jag det. Tack för det.

Så nu hänger som sagt gardinen uppe. Mest för att se hur det kommer att bli. Den ska delas i två och då kommer förhoppningsvis gliden räcka; som det är nu fattas ett.

Mer då? Jo, korsetten som vi påbörjade för sju år sen är klar! Eller ja; den ska snöras bara. Jag är dock inte helt nöjd (självklart) då jag har varit tvungen att sy om på en del ställen och tyget (silke eller vad det nu var) är lite skört så minsta nålhål syns om man tittar nära. Men så nära är det väl ingen som kommer?

Ser du mig på Sticky på fredag iklädd vinröd underbystkorsett vet du att jag har lyckats och är tillräckligt nöjd för att visa det.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...