Uppbokat, avbokat, inbokat

Som en del i mitt uppvaknande har jag ju bokat in festivalbesök. Det räcker dock inte med de två bokningar jag gjorde förra året. 
 
I helgen blir det födelsedagsfirande med Rein som avslutning. Inte riktigt min kopp te men är man svältfödd sväljer man det mesta. Sedan är det väl trevligt med ny musik och bekanta människor.
 
Det blev förra veckan bekräftat att Skinny Puppy kommer till Göteborg och därmed släpptes idén om WGT. Istället bokades biljetter till lokal nära mig. Vissa svamlar om Stockholmsbesök för att se dem även där men det låter jag vara obokat.
 
På Skinny Puppy-biljetterna gjordes det reklam för Dives kommande spelning på Musikens hus. Så ett par sådana biljetter blir det väl med. Hemmaplan känns alltid lättare att säga ja till. 
 
Sedan tidigare är ju Subkultfestivalen (där Alice in videoland faktiskt lockar mest) och Green day inbokat. Green day kan tyckas lite avvikande från övrig musik men då kastar jag in Robbie Williams så är utbudet komplett; barndomshjältar, tonårskärlek och vuxenerotik. Placera in i valfritt fack.
 
Nu ska alla spelningar bara förankras hos barn- och kattvakt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...