Jag vill också ha en dildo i fickan

Det är mycket med studentlivet som jag känner att jag missar. Kanske borde jag gjort allt det här för tio år sedan. Nu är det många av eventen och påhitten som känns fåniga, omständiga och rent av barnsliga. Missförstå mig rätt; det är säkert jättekul att åka vattenrutschkana på en lerig presenning, särskilt när man fått lite alkohol i kroppen. Ännu roligare är det säkert när någon då kastar iskallt vatten över en. Så länge man får värma insidan med ännu mer alkohol.
 
Jag hade gärna skrålat fyllevisor där det handlar om att den som sjönger högst är bäst. Det vore riktigt trevligt att svina runt och slippa tänka på morgondagen. Men det är ju just det; jag tänker på morgondagen. Antingen ska man
  1. lyckas ta sig hem från Borås mitt i natten (för innan nattrafik har man väl inte partajat klart?) och sedan gå de där kilometrarna från busshållplatsen och hem eller
  2. hitta nånstans att övernatta och sen dagen efter vakna i en sunkig studentlya (runkbås som Peter så fint benämner det) när man mår som man förtjänar och leta sig ner till stationen, ta tåget hem och ändå gå de där kilometrarna hem.
Ni förstår att det där med studentliv känns lockande? Sen lägger vi till två barn som vaknar oförskämt tidigt och inte alls visar någon hänsyn till att ens mage känns som den vill vränga sig ut och in eller ens huvud när som helst kan explodera. Gärna så ska det hittas på skojiga saker - högljudda saker.
 
Men nog ser Peter lite nöjd ut när han tittar på sin rosa overall som inte kommit i närheten av något rengöringsmedel sedan den syddes. Jag vill inte ens veta allt han har gjort med den på sig och jag tvivlar på att han skulle erkänna hälften av det i dag. Men han har gjort det. Må vara att jag får nöja mig med en svart BHS-overall på sin höjd men om jag måste drägga runt och göra mig ökänd i Borås (svårt?) so be it. Har jag stått ut i Arvikaleran klarar jag nog det där. Även om jag är 30+.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...