Vad ska du bli?

Ibland tvekar jag. Vad blir jag när jag är klar med min utbildning? Webbredaktör, det vet jag. Men vad är det? Jag vet det, men knappt någon annan. På sätt och vis hade det varit lättare att utbilda sig till barnmorska eller lärare. Det hade varit yrken som folk förstod.
 
Allt beror givetvis på sammanhang. Jag vill i alla fall tro att folk i min ålder förstår vad jag utbildar mig till. Att det handlar om en åldersskillnad. De som inte växte upp med internet, förstår inte heller vilka yrken det genererar. Nästa generation kommer att förstå mig ännu bättre, anse att mitt yrke är lika givet som lärare.
 
Min tvekan har så klart med framtiden att göra. Vad händer efter juni när jag anses vara färdigutbildad? Kandidatutbildningen går vartannat år, så jag måste vänta om jag vill få kandidatexamen. Ska jag vänta in det och återgå till jobbet under tiden? Eller hitta en utbildning som fyller i de hål jag tyvärr anser att webbredaktörsprogrammet har? 
 
Det är inte lätt att veta vad man ska bli när man blir stor. Och när är man stor?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...