Ett steg fram och allt det där

Jag har en komplettering på sista JavaScript-uppgiften att göra. För att kunna få VG måste jag visa att jag kan AJAX. Vilket innebär att jag behöver ladda upp mina filer på en server för att se så att allt fungerar som det ska. Är man fattig student nyttjar man då skolans server. Som för tillfället inte släpper in mig. När jag mailade it-avdelningen blev jag mer eller mindre dumförklarad. Jag som hade hoppats på att få ordning på det här i torsdags, senast fredags så jag kunde släppa den kursen och gå vidare. Deadline måndag 0900. It-avdelningen stängde 1500 i fredags. Så. Jag avskyr att behöva säga det. Jag ger upp. Jag nöjer mig med ett G. Ni må tro att det svider. Men i bland måste man släppa taget och gå vidare.
 
I morgon är det en ny vecka och start på en ny kurs: Dynamiska webbapplikationer 2. Med andra ord PHP. I ännu en månad ska jag leka med arrayer och annat skojigt. Ja, meningen dryper av ironi. Smtidigt har jag fått för mig att det kommer bli bättre med den här kursen än den andra. För att man har bättre insyn och förståelse?
 
Man kan säga att jag blivit än mer säker på min inriktning sedan jag började på Högskolan i Borås. JavaScript- och Layout-kurserna var båda jobbiga. Men på helt olika sätt. Layout var jobbigt på ett bra sätt. Jag pressade mig. Inte för att kräkas ur mig något halvdant utan något jag kunde stå för. Samtidigt är det givetvis givande att förstå programmeringen. Jag kan inte påstå att jag kan men i mitt läge känner jag inte att det heller är viktigt. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...