Dela upp tiden

Och så sitter vi där igen. Bara ett par dagar in i pluggandet, sköljs jag över med hela känsloregistret. Det är lycka över att läsa sådant jag kan (grafisk teknik), sådant jag brinner för (e-handel) och sådant jag är nyfiken på (logistik). Men det är även stress för att hinna med. Tydligen hade jag inte full koll när jag anmälde mig till kurserna så jag läser mer än 100 procent just nu. Förhoppningsvis lär jag mig att strukturera upp och prioritera när föreläsningarna väl kommer igång. 
 
Just nu är det fokus på logistiken. Där finns, som jag nämnde tidigare, alla uppgifter och läsanvisningar redan publicerade. Dessutom är det logistiken som har störst chans att ge mig en aha-upplevelse och jag tror att jag behöver det för att komma in i rätt studietakt. De övriga kurserna får mig lätt att sväva iväg i annat; jag kommer på mig själv med att spendera alltför lång tid på e-handelsforum och Youtube-klipp. Det är förvisso relevant information men det känns som det blir information overload

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...