Farlig bok

I går kväll gick jag och tappade upp ett bad. Då hette det att jag borde mata Karl först. Jo, det gjorde jag. Sen borde jag natta honom först. Sen fick jag bada. Jag låg i badet och läste nya boken Familjens projektledare säger upp sig. Och jag kände hur arg och frustrerad jag blev. Att jag själv fastnat i någon slags kvinnofälla.

Utan att ha läst ut den ännu kan jag säga att det är en av de bästa böckerna jag läst på länge. Här kommer därmed min favoritlista:


Familjens projektledare säger upp sig
En alien i magen
Bebisbekännelser


Den kompletteras nog av fler. Men dessa är helt klart de bästa jag snubblat över på länge. Läs!

Och nej, jag är varken anarkofeminist eller rödstrumpa. Men jag gillar inte att bli stöpt i form redan vid födseln.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...