Irriterad!

Klockan 13:45 hade Karl tid för vaccination på barnmedicin. Dit går jag inte med selen så det fick bli vagnen. Givetvis regnade det. Givetvis var Karl på sitt värsta humör. Han gallskrek, vilket han sällan gör, nästan hela vägen. Väl där var sprutan inga större problem. Inte ett knyst sa han.

Sen skulle vi hem. Jag skippade pakethämtande och boklämnande och tänkte ta bussen hem. Givetvis vid tidpunkten då alla slutar skolan. Givetvis skulle alla ohängda ungdomar knô sig på bussen först. Givetvis gallskrek Karl igen. Givetvis klagade folk på det. Givetvis satt andra småbarnsmamman och tittade dömande. Givetvis ska en skolklass med småbarn på en hållplats innan min. Givetvis regnade det fortfarande när jag gick av bussen.

Väl hemma skulle Karl ha mat. Det ville han inte. Inget potatismos med grönsaker till honom inte! Försök inte luras; jag vill ha bröstmjölk. Suck. Nu sover han. Jag skulle egentligen göra mat till mig själv nu men jag orkar inte/har ingen inspiration alls. Så i stället tryckte jag i mig Ben&Jerry som alla pratar om. Den säljs ju i små förpackningar på Pressbyrån för 26 spänn. Klart överskattad. Och då tog jag ändå en smak som skulle skilja sig lite; Cookie dough. Tacka vet jag hemmagjort mördeg och ett glas mjölk.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Kan tänka mig att det är jobbigt att vara mamma ibland!

2008-04-02 @ 19:27:09
URL: http://natalieb.blogg.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...