En dag som alla andra

Nu kommer ett sånt där trist vardagsinlägg igen. Ett sånt som enbart handlar om vad jag gjort en vanlig grå tisdag.

I dag var en dag som de flesta andra; jag och Karl gick upp vid nio och Karl var på lagom charmigt humör. Sen blev det strömavbrott.

Jag gjorde lax och makaroner till lunch. Det hann jag dock inte äta för Peter ringde och skulle hämta upp mig efter jobbet. Vi hade en husvisning att åka på. I Benareby, en fin liten håla där jag mycket väl kan se Karl växa upp. Men huset... Nä. Alltså; Benareby är en håla som vuxit upp kring landsvägen så man kan inte begära att man bor så värst långt ifrån den, men när jag såg lastbilarna köra förbi tvekade jag. Och Peter gillade inte huset alls. Så det blev nej tack.

Väl hemma lämnades mors bil tillbaks och jag åt min lunch vid sex-tiden. Sen dess har jag surfat. Yoga, gympa och annat krafs. Jag har blivit inspirerad! Jag känner för långa skogspromenader och mysiga hemmakvällar. Storbak och syjunta. Så imorrn ska jag och Karl till biblioteket, skaffa nytt lånekort och sen ska vi yoga. De har dvd:n som jag vill ha där. Tänkte hyra den först och sen kanske köpa den. Och dessutom har jag hittat flera ställen i stan som har mamma-barn-yoga. Ska se om nån från föräldragruppen är intresserad.

Jag återupptog korsettsömnaden i dag med. Jag måste bli klar med allt som bara legat i träda. Och nu behöver jag ju korsett mer än innan. ;) Sen ska du se att jag blir något sånär vacker. Nåt timglas blir jag nog aldrig men ändå...

Jag ska se om jag hinner göra några hattar färdiga med. Kanske under Karls sovstunder. Om man lät bli att titta på skitprogram på dumburken bara.

Kommentarer
Postat av: Chamomilla

Hur är det nu igen måste man va mamma för att gå på mamma-barn-yoga? Eller räcker det med att man en gång planerar att bli mamma? annars har jag har övat mej med "Easy Steps To Yoga" :]

2008-02-12 @ 23:45:33
URL: http://www.chamomila.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...