Eureka!

Småprylar i alla former, hur onödiga de än må vara, är en av mina laster. Och internet, det stora världstäckande internet, är givetvis fullt av butiker som säljer allt mellan himmel och jord. Jag är dock skeptisk till att beställa saker utanför Sveriges gränser. Litar inte fullt på post och betalning. Synd, annars hade jag köpt en massa fina tyger från Singapore som jag hittade i går under värdelöst surfande. Det är trist att det inte finns mer tyger med Hello Kitty, Carebears, Powerpuff girls osv i Sverige. Det är oftast söta nallar och annat trist man hittar här.

I går snubblade jag även över firmor som gör hundhalsband som dekoreras med dekorband. Ja men dekorband kan man ju sy på kläder! Smart! Och de hade med Ior, Droopy, tasstryck och en massa saker som skulle passa. Men hittar man nån butik som säljer sånt? Icke! Bara rosor och annat krafs på. Såvida man inte köper i scrapbutiker men då är det bara en liten dyr stump. Men jag ger mig inte! I värsta fall får jag väl beställa från US of A; där hittade jag minsann massor. Gift wrapping är ju stort där. Så sett ligger det ju en sådan butik här i hooden - Surprise house. Får väl ta och gå dit nån dag.

Men... Det allra värsta (?) var när jag under nån av alla sökningar länkades till http://www.mellmine.se/ Voine! Ett ställe i min smak! Scrap booking, doftljus, wallies... You name it! Nu har jag varit där och tittat tidigare så förutom allt det där standard-krafset som jag har på min önskelista hittade jag även en telefon. Ja, jag gillar retro. Och vårt kök är spygrönt, vilket härstammar från förra lägenhetens kakel från 70-talet. Efter det kan vi ju inte byta ut hela vårt kökssortiment. Just nu har vi en gammal bakelittelefon med snurra. En svart så den passar inte riktigt. Men nu åker den nog ut. I alla fall efter att ha sett den här:

image20

Jag har tidigare övervägt att jaga rätt på en kobratelefon men då den gamla luren vi har låter så dåligt är jag rädd att en kobra låter ännu värre. Telia gjorde nyligen en upphottad variant men jag tycker nog att den här är snyggare.

Och sen hittade jag presenter som jag tror skulle uppskattas av vännerna:


Från vänster: 
Barbapapa, barnbestick  till Karl - då Peter inte accepterade de med Elsa Beskow som jag ville ha
Barbapapa, barnservis - tallrikar + mugg till Karl - måste ju vara komplett
Väggdekor - My Little Pony till Camilla - se till att kläcka ut en unge så du har en ursäkt att ha sånt här på väggen!
Coca Cola hattask, sommar till mig och min rosa pillerburk
Coca Cola hattask, röd - till mig och min marinblå pillerburk
Coca Cola lunchbox, workman till Peter på hans nya jobb

Nej jag vet, jag gillar inte Coca Cola (smaken, inte företaget) men hattaskar kan man inte ha för många av. Och hattar måste bo fint.

Sen hittade jag en sån där reflexbrosch som Camilla har. Undrar var hon har köpt sin? För här såg jag att den finns i massa olika färger. Och glimmisar... Med katter, snöflingor, blommor och en massa fint. För det är ju viktigt att synas.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...