Nya tyger

Det blev inte så mycket shoppande i dag som jag hade hoppats; vi var alldeles för länge i tygaffärerna för att hinna till stan efteråt. Kan kanske ta det nästa helg ist.

I alla fall; vi begav oss vid åtta i morse till Tygriket (Kinna, Skene osv) för att köpa tyger. Målet var att hitta tyger att sy kläder till Karl i. Och det gjorde jag! På Skroten hittade jag muddtyg i svart och rödsvart, mossgrön velour, vit frotté med mönster och ett grönt jerseytyg med fladdermöss. VI får se vad det blir av det. Förmodligen overaller; jag hittade bland mina mönstertidningar tidningar som min mormor har prenumererat på, mao äkta 70-tal.

Vi var förbi Visko med. Och massor med skor hade dem men inget i min smak. Eller; när jag väl hittade skor som var ok var det dyra märkesskor som jag ändå kan köpa i stan, större utbud dessutom. Alltså; jag var ute efter svarta skateskor och det ger jag inte 800 spänn för...

På Fritsla tyglager fyndade vi nog mest; tre meter Barbaskön-tyg som ska bli ett sängkit. Det är vitt bomullstyg med små svarta Barbaskön och det ska blandas med svart lakansväv och bli örngott, påslakan och spjälskydd. Sen hittade Camilla ett fleecetyg i rosa med katter åt mig. Jag vet ännu inte vad det ska bli av det bara. Förslag?

Fritsla tyglager har inte bara tyg; första våningen är inredningsprylar. Och en del fina saker fanns det. Och en hel del onödiga saker. Jag köpte tryffel från Åre och en tändsticksask till Peter. Totalt onödigt men sött.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...