Nytt te

Jag beställde för ett tag sen provpåsar med te och kryddor från Svampbutiken.  Just nu dricker jag min första kopp. Tranbärste. Det luktar riktigt gott, men smaken är lite som alla andra. Visst; det är en viss sorts te jag gillar och tycker man om Cactus, Calypso och liknande gillar man Tranbär. Men lite trist att det är likt. Jag är ute efter udda teer som jag i vanliga fall inte skulle köpa när jag köper provpåsar och "hemliga paket".

Det som skiljer från de teer jag beställde från Greenfield är att detta är löste medan det andra var påste. Det som förvånade mig dock var mängden i provpåsarna. I kryddpåsarna var det välfyllt medan det i tepåsarna knappt räckte till en mugg. Nu dricker jag ju ganska stora muggar men ändå. Kryddor använder man inte fullt lika flitigt och i samma mängd.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...