Smittad av Tradera

Det började i förrgår. Jag läste Vouffens blogg om ett par byxor hon sytt och lagt ut på Tradera. Jag var ju tvungen att gå in och titta på dem, och lägga ett bud. Hoppas bara att de passar.

I alla fall. Väl på Tradera var jag ju tvungen att titta runt. Och hittade en massa andra skojiga saker. Givetvis. Det har hittills slutat i tre vunna auktioner med kläder till Karl.

En sak som slog mig under mitt slösurfande var hur mycket kläder det var från Polarn och Pyret. Handlar folk där så mycket? Var inte tanken att det skulle vara så pk med unisex och lite udda? Jag kan sträcka mig till Villervalla eller Lindex retro-kläder men Karls polisbody är ju mer udda än det där... Och vad är det för fel med rosa på en pojke? Måste det vara brunt för att bli unisex?

Nåja...

Jag har tagit tag i mig själv och städat lite i dag. Just nu syr jag i de sista knapparna på haklapparna/dreggellapparna som bara har legat ett par veckor nu. Kanske kan man börja använda dem istället.

I går kom Peter hem med saker från IKEA. Äntligen kan Karl sitta ordentligt och äta. Eller inte; Peter glömde att köpa en kudde. Men fin är han (Karl alltså) när han sitter fullkittad med grodhaklapp, grodskål och sked.

Och jo, jag kunde lite låta bli att lägga ut annons på Tradera själv. Så i dag har jag stått och strukit en massa barnkläder. Allt från storlek 50 till 74. Men jag vet inte om jag kan skiljas från kläderna, egentligen.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...