Sytanten har vaknat

Nu är jag igång igen! Den där stickade kappan som jag köpte för fyra år sen på Operans utförsäljning som jag bara skulle sy om litegrann har legat sen dess. Men nu hängde jag upp den på provdockan och genast kom inspirationen tillbaks! Eller ja; den är omsydd så den passar iaf. Sen tror jag att jag ska sy dit nåt mer, den känns lite hemmasunk just nu.

Sen tryckte jag fast knappen i ett par byxor som legat i nåt år. Jag är dålig på att slutföra saker, jag vet. Byxorna var ju klara, bara knappen fattades. Men nu så! En fin jeansknapp blev det dessutom. Och de sitter förvånansvärt bra. Camilla; du var ju med när jag köpte tyget på Skroten, det där jeanstyget med röd sammet på.

På provdockan sitter nu en långkjol, ett linne och en underbystkorsett. Kjolen saknar linning, linnet ska kantas och korsetten ska få ett kantband. Ni ser; småsaker. Och det bästa är att kläderna passar! Trots barnafödande. Fast den vita korsetten som även den bara saknar kantband har blivit lite liten. Eller; den var lite för stor från början men nu ska ni se att den trycker upp mammatuttarna där de hör hemma!

Och allt prat om fina klänningar har gjort mig inspirerad än mer. Kolla här http://www.sensibility.com/pattern/swing.htm Det ska jag nog skaffa mig. Och instruktioner finns på sidan.

Kommentarer
Postat av: Chamomilla

Vänta, tog det så här lång tid från det att du köpte tyget tills dess du verkligen gjort ngt med det? Bravo!*applåderar*

2008-02-29 @ 08:49:35
URL: http://www.chamomila.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...