Te, piercing och förlossningsjournal

I dag ringde jag Arkivet på Östra för att be om min förlossningsjournal. Jodå, sånt kan man tydligen få. Bara att skicka in ett papper på vad man vill ha och underskrift. Så jag ska be mor skriva på ett papper så jag får se hennes med, när jag föddes. Jag trodde att allt man fick var journalen från MVC.

Jag har även fyllt i nya utställningspapper. Till Elfsborgskatten och Spinneriet. Båda dagarna på båda ställena. Förutsatt att vi plockar alla cert måste vi därefter till Norge. Så då blir väl Peter lugn; Norge åker jag inte till i första taget. Nästa söndag är det dock dags för GRK:s utställning, dit både Olle och Otto är anmälda. Som det verkar nu är de ensamma i sina raser; har inte hört vare sig nån devon eller sphynx som ska dit.

Olles bebisar växer för övrigt så det knakar. De vägde 102 resp 111 gr när de föddes och är uppe i 227 resp 221 gr. Två vita gossar är det. Och i Ellas mage växer det med. Jag är sååå nyfiken på vad det kan vara. Kattungar förhoppningsvis. Jag väntar med spänning på att Stina ska lägga upp bilder.

Jag köpte för nån vecka sen en ny ring till örat. Ska töja till 7 mm i det största hålet. Givetvis var tången jag hade för liten. *morr* Och från Barbarella fick jag nåt vagt svar om att jo, det går att öppna så stora ringar med tången de säljer, trots att det står max 2,4 mm på hemsidan. Men jag hittade ett annat ställe som säljer en kraftig tång, och där står det att den ska fungera till kraftigare ringar; upp till 0 gauge.

Jag beställde provpåsar med te häromdan och fick det bara ett par dagar senare. Så i går provades det första: Spring Melody. Det var riktigt gott! Jag är lite skeptisk till påste annars, det känns inte lika genuint. I dag blir det nog Festive Grape.

Nu har jag hittat en ypperlig sida för inspiration. http://www.joann.com/joann/ Har jag tid till allt bara?

I går föll Karls lockar. Han har ju en tid haft lätt att få tovor i nacken men nu hade han början till en dread och då tyckte jag att det var dags att klippa honom. Dessutom är hårväxten ganska ojämn så det såg lite lustigt ut. Det ser fortfarande inte riktigt bra ut men försök få en fyra månaders bebis att sitta still så du kan klippa fint... Jag blev dessutom inspirerad att klippa mig själv. Så vid tolv i natt stod jag och toppade håret. Blev väl mindre lyckat men vad gör det, får boka tid hos frisör nån dag för färgning ändå.

När jag får för mig att skaffa ny dator blir det en bärbar. Då ska jag sy ett fodral till den.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...