Hemma igen

Har ni saknat mig? Jag har ju varit utan dator en vecka. Semester på landet mao. Karl lyckades dra på sig en förkylning som han smittade både mig och Peter med, lagom till Peters Berlinresa i helgen. Och Karl själv har ju inte varit det allra lyckligaste barnet med förkylning men det har väl varit acceptabelt.

Liten redogörelse då: på fredagen lämnade vi hemmet tidigt och väl på Varaslätten pustades det ut en stund och sen åkte vi och shoppade kläder i en butik i Helås som ska lägga ner. Halva priset på allt. Till och med jag hittade kläder. Till mig själv alltså; till Karl hittade jag massor. Sen åkte vi in till byn och handlade standardsaker. Vi åkte dock förbi Önska, som även de skulle lägga ner. Näst sista dagen lyckades vi pricka in och dessutom hade de fyra glas kvar i serien som vi samlar på. Perfekt!

Lördagen till tisdagen spenderades under körsbärsträdet i trädgården. Vi gjorde så lite som möjligt. Karl åkte lite vagn, jag läste lite feministlektyr (Min mosters migrän av Hanne Vibeke Holst), rensade lite i dammen och sov. Sov ganska mycket. När Karl väl lyckades somna vill säga. Då var det soft.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...