Helgnytt

I fredags åkte vi till landet. Peter skulle meka bil. Landet är alltså släktgården där min moster bor. Och hon håller på med nån storrensning av huset och hade hittat en gul overall som jag och min bror hade haft när vi var små. Min farmors syster har gjort den. Den skulle sparas givetvis sa jag till henne för en vecka sen när hon nämnde detta. När vi nu kom upp stod en säck full med barnkläder! Jättesöta små kläder med kaniner och katter på. Och det mesta tyvärr för litet för Karl. Men det vore ju synd att slänga så jag tog hem det och har nu tvättat det mesta. Just nu kravlar Karl runt i ett par rosa hängslebyxor i velour. Hur nöjd som helst. Så pojkar kan minsann ha rosa utan att ta skada.

I går var Danilla här och tittade på Melodifestivalen, som vanligt. Jag försökte vara nyttig och bjöd på grönsaker och dip. Men Camilla hade gjort kladdkaka, Peter ville ha varm choklad och min mor hade köpt kycklingar på konditori Nordpolen. All denna mix straffade sig i dag; har riktigt ont i magen och sitter och väntar på att kräkas när som helst. Så jag har morgonrock på och ska krypa tillbaks ner i sängen. Peter mår ju lite bättre så han får ansvara för Karl.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...