Utvärderar s´mores-cupcakes 1.0

Det här receptet hittade jag hos Masha. Titta in för bilder och kommentarer. Hon ändrade något i sitt recept men jag tycker nog det blev bra som nedan. Och kakmonster som jag är hade jag 4 dl kex i stället för 3,5. Och för att mosa? I med kakorna i en påse, banka med valfritt föremål, eller kavla hårt. Och jag använde smör i stället för margarin, det gör nog en del med. Tänka på diet? Vad är det?

4 dl mosade digestivekex
1 dl smält margarin (ca 100 gram)
150 gram rumstempererat margarin
2 dl brun farin
2 ägg
3 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker

175 grader
20 min

Rör samman det smälta margarinet med 2,5 dl av de mosade digestivekexen och lägg en tesked av smeten i botten av cupcakeformarna.

Vispa det rumstempererade margarinet mjukt och tillsätt farinsockret. Vispa tills smeten är ljus och luftig Tillsätt äggen. Blanda mjöl, resten av digestivekexen, bakpulver, vaniljsocker och salt. Varva mjölmix  och mjölk ner i smeten. Fyll 2/3 av formen med smet. Gräddas i ca 20 minuter., beroende storlek på formarna.


Jag har ännu inte gjort nån frosting på mina, vet inte vad jag ska ha. Men fluffigt och toppigt och färgglatt vill jag ha det. I natt drömde jag att jag tog cream cheese och tonfisk på. *skadad*

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...