Händelserikt

I dag på lediga dagen har vi lyckats hinna med förvånansvärt mycket.

Efter välbehövlig sovmorgon till åtta gick vi upp, slappade lite och åkte sen till Hornbach för att beställa min tapet. Men det behövdes inte; den fanns i lager! Yes! Sen en sväng till Shurgard för att köpa fler kartonger. Hem igen och packa om alla flyttkartonger vi hyrt och ner i de vi köpte. Sen hyrde vi släp och slängde på alla 160 flyttkartongerna och åkte till Guldhedens flyttexpress och lämnade tillbaks dem. Allt medan mor min passade Karl.

Och medan vi hade släpet passade vi på att köpa gipsskivor. För det behövs till syrummet. Befintliga väggarna är av masonitliknande material och det är mao lättantändligt. Och vem satt i kassan på K-Rauta om inte Mimmi. Minsann!

Efter ett samtal till Olofstorps glasmästeri för att kolla när de stängde åkte vi dit och hämtade inramningarna. Upp med dem på gipsskivorna och snabbt hem igen. För Peter skulle iväg på fotboll.

Nu har mor åkt hem, Peter åkt på fotboll och Karl nattats. Det fattas bara att steka upp kantarellerna mor hade med sig. Sen ska jag nog sova. Ledig dag, eller hur... Och ändå hann jag inte peta ner lökarna som jag tänkt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...