Klåda i fingrarna

Syrummet då? Jo, taket blev riktigt fint. Lite fel på nåt ställe enligt Peter men jag ser det inte. Och i går sattes en hylla upp. Nu vill jag bara sätta upp listerna och få det klart. De ska dock slipas och målas först. Funderar på att be Peter umgås med Karl i kväll så går jag ut i garaget och slipar. Jag vågar inte riktigt gå ut nu när Karl sover, då hör jag ju inte när han vaknar. Trots att jag vet att han brukar sova minst två timmar. Och han somnade precis. Istället har jag släpat in bordet och skulle leta reda på en vit duk att ha på det tills vi målat om det. Men den verkar ha försvunnit i flytten. För inte kan jag ha ett rött bord.

Inspirerad att börja skapa drog jag fram scrapgrejerna som låg i kistan i sovrummet. Det var dock bara papper och album; fotona ligger i en av garderoberna i syrummet. Som jag givetvis lutade de kvarvarande gipsskivorna mot. Så det blir inget scrappande. Attans...

Så lite revidering av att göra-listan:
  • Lägga golv (ligger dock en bit in i framtiden)
  • Måla stommen till garderoben (den är fulgul nu när allt annat är vitt)
  • Skaffa skjutdörrar till garderoben (när jag kan bestämma vad jag vill ha för sort)
  • Sätta lister i tak och golv och dörrfoder (dvs slipa lacken av de gamla och måla dem vita)
  • Bygga klippbord
  • Måla om skrivbordet (enligt Ikeas hemsida rekommenderades inga tunga saker på glasskivan så nån sån blir det inte)
  • Sätta upp tavlor
  • Skaffa ny gardinstång (ev behålla nån av de vi har, har inte bestämt mig än)
  • Sätta upp spegeln (eller bestämma om den ska vara bakom dörren eller vid fönstret i alla fall)
  • Sy/scrappa/smycka/skapa!

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...