Sykurs dag ett

Då har man avverkat första lektionen. Ja, det var segt att behöva gå upp 6.15 trots att man var ledig. Men vad gör man inte för konsten?

Lämna Karl hos dagmamman efter ett seg cykeltur. Det valde att börja regna och snöa när vi skulle cykla hemifrån. Så lagom blöt och sur satte man sig på tåget. Och visst ger det lite tillbakablickar att komma till Borås. Men allt det där är så länge sen.

När jag hittade fram möttes jag av en smärre chock; hälften av deltagarna är yngre än vad jag är! På "syjuntan" i Sävedalen är nästan alla 50+ och det är ändå på kvällen. Så här mitt på dan trodde jag att det enbart skulle vara pensionärer.

I och med att det inte stod något om vad man skulle ha med sig hade jag med mig lite tyg till en top. Och tur var väl det; den ska mer eller mindre bara overlockas ihop nu. Och det tänkte jag vara ambitiös och göra innan Karl ska hämtas igen. Peter ska jobba över så det blir jag som får ta mig ut i det fula vädret och hämta sonen. Det blir nog med barnvagn dock.

Tåg- och bussförbindelsen från Borås och hem är inte den bästa så jag fick åka till stan direkt. Där smet jag in på MQ för att spana in förra årets Fresh Fish-vinnare och dennes skapelser. Kläderna såg nog bättre ut på hemsidan. Jag fastnade inte för nåt särskilt när jag såg plaggen. Tur var väl det; hur längesen var det inte man bar storlek 38?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...