Kvinnor och deras väskor

Nästa vecka ska vi återgå till vardagen. Ingen mer pappaledighet, inskolning eller intensivkurs. Nej nej. Både jag och Peter ska cykla till bussen, med Karl i stol och våra ägodelar i ryggsäck. Därför ska det shoppas ryggsäck i veckan. Jag har ju använt Peters nu och den vill han ha tillbaks. Frågan är bara hur stor man behöver. Räcker 20 liter? Behöver hjälmen tryckas ner i väskan eller kan den hänga utanför? I så fall har jag hittat ett par kandidater.



Den första vet jag dock inte hur stor den är, förmodligen är den för liten. Den mittersta är kanske lite stor i stället. Den tredje är den jag gillar mest; 22 liter. Frågan är hur stor väska man behöver när man ska till Borås på kurs bara. Sysakerna tar ju ganska stor plats. Jag vet inte om jag hinnter att cykla och lämna Karl och hans väska innan åtta och sen hem och hämta mina saker för att vara i Borås vid nio. Nog tajt. Eller så får jag helt enkelt planera bättre på exakt vad jag ska sy och vad jag behöver ha med mig.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Den tredje är en sån Daniel hade... En sån inbrottstjuvarna packade ner alla våra saker i...

I den får man alltså lätt(!) plats med: 2 Datorer, Två smyckeskrin, 3 iPods och alla tillhörande laddaremutter



Så den tycker jag absolut att du ska välja!

2009-01-22 @ 16:32:31
URL: http://www.chamomilla.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...