Våfflor

Till hotellfrukosten i helgen serverades bland annat våfflor. Eller; det stod ett järn framme och en kanna med smet. Glad i hågen skulle jag äta våfflor på lördag morgon. Men det bara fastnade och krånglade så det blev inte en enda våffla att stoppa i sig. På festivalområdet såldes förvisso våfflor men det var belgiska. Och de är inte alls lika goda. 

Så i går när vi kom hem skulle jag göra våfflor. Allt gick fint till ungefär femte våfflan. Den blev aldrig klar. Och järnet blev kallare och kallare. Godnatt. Jag testade olika uttag för att kolla så att det verkligen var järnet det var fel på. Jodå. Besvikelsen var stor. Så i dag rotade jag igenom lådorna som ännu inte blivit uppackade och hittade Peters järn. För en gångs skull är det praktiskt att ha dubbel uppsättning på saker. Så i dag blir det våfflor. Igen. Med kanel och socker. För efter att ha ätit langos med kanel och socker blev jag besatt. Jättegott. 

Kommentarer
Postat av: Chamomilla

mmm, langos



Så nu vart dagens lunch bestämd!

2009-07-07 @ 08:31:47
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mimmi

Man kan aldrig äta för mkt våfflor! :D

2009-07-11 @ 22:17:25
URL: http://hfzn.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...