Fisk

Jag är dålig på att orka göra mat ordentligt. Men nu har jag hittat nåt simpelt. Och som var riktigt gott!

Tacofisk
Ingredienser 4 port
600 g fiskfilé, t ex sej
1 tsk salt
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
1/2 dl tacosås, medium eller hot
2 dl riven ost
15-20 tortillachips

Gör så här
Sätt ugnen på 225°. Tina fisken om den är fryst. Salta och vik ihop fiskfiléerna om de är tunna. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Blanda grädde, tacosås och ost. Häll över fisken. Krossa chipsen och strö över. Stek fisken i mitten av ugnen ca 25 min. Servera med kokt potatis eller ris. Tips Servera med en extra klick hot tacosås.


Jag gjorde lite justeringar dock. Vi hade ingen tacosås (den hade möglat) så jag tog lite tacokrydda och thaisås istället. Och för lite extra smak tog jag jalapenochips. Sallad blev det till istället för ris eller potatis med. Men det funkade bra det med.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...