Skapa apa

Nu har pysseltanten vaknat igen. Jag har nog hunnit smälta scrapmässan nu mao. Och snart, snart är alla lister skrapade. Då ska de bara slipas och målas.

Således är det följande som ska göras:
  • Camo-kjol - fållas och sys i knapp
  •  Kattväst (som Camilla hoppas aldrig blir klar) - mellanlägg på infodring, sys ihop, skaffa något att knäppa den med
  • Vit korsett - sy fast axlarna
  • Vinröd korsett - bandkanta
  • Spetstop - tvätta och se hur sömmarna ter sig, annars klar
  • Neonkjol - sy fast spännen
  • Svart vårjacka - köpa spännen och sy fast dem
  • Kraftwerktröja - sy mudd i nederkant
  • Jeans - slå i ny knapp
  • Vargakappa - ändra fodret
  • Rutig veckad kjol - någon form av spänne/knäppning ska ordnas
Fortfarande. Ja. Och i går klippte jag ut en top i samma mönster som spetstopen och samma tyg som veckade kjolen. Det var precis så att tyget räckte så jag hoppas att den inte blir för liten eller så. Mellanlägg till västen har jag införskaffat med så förhoppningen är att stryka på det innan kursen på torsdag. Då hoppas jag även bli klar med en "one seam dress" som jag inte ens börjat på. Men tyg är i alla fall införskaffat. Jag hoppas den blir bra för det verkar löjligt enkelt att göra den.Förhoppningen är att ha den på lördag när jag åker till Hooks herrgård.

Till mitt försvar måste jag säga att jag letade efter spännen o dylikt när jag handlade tyg men det var ingen som hade. Så på torsdag kanske jag får åka in till KnappCarlsson ändå. Trots att det är så drygt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...