Epilog

Så hur har helgen varit då? Jo, tackar som frågar. Valborg jobbade jag till fyra så direkt efter det åkte vi hem, hämtade Karl och snabbt iväg till stan och cortége. Inte snabbt nog dock. Redan vid tre var vår plats fullsmockad så vi hade inte en chans. Och lagom van som jag är vid stadstrafik gillade jag tillställningen än mindre. Det var dock mest Peter som gormade på poliser som lekte turistguide mer än gjorde sitt jobb. Maria var med också och lekte lektant med Karl. Och det var ganska skönt för Karl hade mer myror i brallan än vad jag hade. Sitta och glo på lastbilar med fåniga chalmerister - nja, jag vet inte. Sen for vi hem och åt pizza.

På första maj sa Peter att vi skulle äta arbetarmat och göra som arbetarna gör. Tss. Det blev grill. Och besök av mor som mellanlandade på vägen till Vara. Allmänt trädgårdsarbete och chill den dan mao.

Lördag = arbetsdag. Kort sådan men med tillräckligt stressade kunder. Och värre kommer det bli. Jag har hittitlls gjort 209 studentskyltar. Efter jobbet kom Peter och hämtade mig. Han skulle iväg och leka med sina vänner. Och tog Karl med sig. Så jag passade på att dra fram alla möbler i vardagsrummet och skura där man annars inte kommer åt. Och tvätta av sofforna. Och skaka mattor och skura köket. En del trädgårdsarbete blev det med. Sen tog jorden slut. Peter trodde att jag skulle passa på och bubbla i badet och sånt där. Ligga på divanen och äta druvor. Min tanke från början var att passa på att sy. Men så kom jag på att kontakten i syrummet fortfarande är felkopplad och då måste jag antingen flytta bordet till motsatt vägg eller leta efter förlängningssladd. Och inget av det orkade jag. Fast det vore skönt att sy lite; det är såna små saker kvar på varje plagg.

Mor min ringde och undrade om vi inte var intresserade av att gå på auktion på söndan. Så vi for till Lidköping och gick först på en konkursauktion där det såldes utemöbler och soffor mestadels. Sen passade vi på att gå på Ittala outlet (givetvis). 1024 kronor fattigare blev vi. Och då vet jag ändå inte vad vi köpt. Ok att det blev lite scrapsaker (ja, de säljer ju Fiskars där) och saxar och formar som kostade ett par hundra men ändå... Sen gick jag på ytterligare en auktion där det var antika saker. Fast det var inte direkt nåt som lockade. Förutom på loppisdelen där de sålden en fin gamma cykel. Dock herrmodell och det vill jag inte gärna ha. Sen åkte vi till Vara så Peter kunde hugga lite ved...

Och hur mycket av detta har jag kört? Från HIndås till Guldheden under cortégen på torsdagen, till jobbet via motorvägen på lördagen (första gången med Peter, annars kör jag gamla riksvägen) och heeela vägen till Lidköping på söndagen. Och då gjorde jag min första riktiga omkörning (motorväg räknas inte riktigt). Och på torsdagen var första gången nån annan än körläraren, Peter och Karl följde med. Så jag borde kanske vara rätt nöjd. På torsdag är nästa körlektion inbokad och då ska vi köra stadstrafik för första gången. Vi får se om jag lärt mig nåt i helgen.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...