Vård av barn

I går ringde dagmamman och sa att Karl var sjuk. Så jag fick åka från jobbet vid elva och hämta honom. I går låg han väl mest och chillade och gjorde inte särskilt mycket. Annat är det i dag. Han har dammsugit, tryckt i sig både ett äpple och ett tiotal små morötter. Nu äter han druvor. Förhoppningen är att han ska inse att han är trött och vilja sova en stund. Och under tiden ska jag göra klart pajen vi ska äta. Det blir matjespaj så jag hoppas att Karl gillar sill. Annars får han äta laxlasagne.

Var kom morötterna ifrån? Jo, det är de jag satte i blomlåda på altanen. Jag har ännu inte skördat alla och de klarar sig bättre där än uppryckta, avsköljda och liggande i kylskåpet. De växer inte mer men goda är de.

Nu kommer Karl med en klementin han vill ha skalad. Han kanske ska bli fruktian?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att han äter. Då vet man ju att de repar sig i alla fall.

Vad du är huslig, lyckas odla morötter och allt. Här dör precis allt i växtväg. Jag har dock lyckats hålla liv i en kruka basilika i några veckor nu. Jättestolt =)

2009-11-12 @ 23:00:27
URL: http://munkakvarn.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...