Växtlighet

Nu har jag grävt bort mina kryddväxter. De spred sig värre än smultronen. Dessutom var det lite oklart exakt vad det var och ingen åt de ändå. Så nu är det gödslat och planeras nya växter. Helst något flerårigt som inte behöver skötas. Och som är ätligt. För det är det som är grejen; allt runt altanen ska vara ätligt. Jag funderar på följande:

  • Björnbär
  • Amerikanska blåbär
  • Krusbär
  • Svarta eller vita vinbär
  • Rabarber
  • Persilja (tvåårig men det kanske räcker)
Jag har sedan tidigare jordgubbar och gräslök som ska sparas. Kanske ska man ha flerårigt på ena sidan och så om varje år på andra sidan? I så fall tordes följande fungera:

  • Dill
  • Potatis (fast vem orkar kupa?)
  • Tomater (ska iofs växa i krukor på altanen)
Nån som har nåt förslag? Eller kan säga att den eller den växten absolut inte rekommenderas då den sprids/är svårskött?

Kommentarer
Postat av: EnbartEmma

svar på frågan i min blogg:



Jag har köpt dem på amazon.com

sjalen har jag inte sett i Sverige.

(men sjöhästen finns (dyrare) på babyproffsen och gymmet på boink)

2010-04-06 @ 13:33:16
URL: http://enbartemma.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...