Mer mjölk

Äntligen! I går var vi på återbesök hos läkaren och nu ska vi testa att införa mjölk i min kost igen. Det firades med ett extra stort glas mjölk och en ostmacka (ok, två). Så nu hoppas vi att Tykos eksem håller sig borta trots detta, annars blir det mjölkfritt tills han är fyra månader och då blir det utredning.

Det är rätt otroligt hur mycket man vill ha något bara för att man inte får. När jag var gravid gick jag och drömde om färskostar. Det var inte alls intressant när Tyko väl kläcktes. Men nu när jag inte skulle äta/dricka mjölkprodukter alls dregglade jag över vanlig hushållsost och längtade efter kylskåpskall mjölk. Som nu dag två kanske inte är så spännande trots allt. Men vi ska passa på att baka. Cheesecake, kladdkaka och äpplekaka. I fall det kommer tillbaka har jag i alla fall njutit denna veckan. Sen kanske jag slår på stort och övergår till vegan fullt ut. Ska jag ändå hålla koll på mjölkprodukter kan jag väl utesluta ägg med.

Peter råkade för övrigt ta fullkornsmjöl när han gjorde hönökakorna senast. Men jag som önskat nåt annat än bara vitt bröd är nöjd. Nu ska man bara få honom att stoppa oliver i ciabattan med.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...