Dagens strapats

Vi vaknade tidigt. Först av en Karl och sen av en väckarklocka. För på agendan stod barnmarknad, besök på jobbet och julmarkad x2. Jag kände mig inte direkt sugen på att trängas bland alla hysteriska mammor dock och egentligen var jag inte ute efter nåt. Så vi stannade hemma en timma extra och åkte vid tio. Jobbet blev snabbt avklarat så vi åkte till Järntorget och inväntade Danilla.

Julmarknad i Haga är även det överskattat. Mest trängsel och lusten att titta på saker tappar man snabbt. Dessutom hade ingen i familjen vantar så vi gick lite snabbt genom. Efter det gick vi till HDK och deras julmarknad. Fast den var ännu större besvikelse. Jag hade höga förväntningar på eleverna. Men vem vill köpa tuttmagneter och canvasväskor? Inte jag i alla fall. Tyko var dock imponerad. Mest av de fina sakerna i taket.

Hemma igen kollade vi brevlådan (väntar på en del paket) som vi inte gjort i går. Och där låg mycket riktigt ett paket till mig. Inte alls det jag förväntade mig dock. Det var en goodie bag som jag vann för ett tag sen. Oväntade paket är alltid uppskattade dock. Tack tack. Nagellacket ska testas nästa gång det målas; nu målade jag ju nytt i morse så det får väl vara där i alla fall en liten stund.

Nu: baka nåt juligt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...