Läslöss

Jag behöver nog inte nämna hur många hyllmeter med böcker vi har. Bara det att vi har ett bibliotek säger det mesta. Med en avdelning för skönlitteratur och en för facklitteratur. Karl har en egen hylla. Två hyllmeter barnböcker. Ändå är inte allt samlat där. Oftast ligger hälften på hans rum (gärna i sängen). Jag uppmuntrar givetvis hans beteende och blir rasande om han river/ritar eller på annat sätt skadar böckerna. Det lärde han sig fort och nu bläddrar han fint.

Men mer ska ju som bekant alltid ha mer. Så länge det finns saker jag inte läst vill jag ha det. Och jag inbillar mig att min treåring tänker likadant. I alla fall har han det tänket när det gäller bilar. Så gissa vad? Bokunge har en utlottning! Inte nog med att de tipsar om barnböcker; de väcker habegäret med. För jämt när jag tittar på barnböcker tycker jag minsann att de var bättre förr. Konstigt tecknade och handlar mest om bajs (vilket Karl älskar givetvis) numera. Tacka vet jag Barbapapa och Elsa Beskow; där har vi fina teckningar. Så nog är det bra att en stofil som jag (inte ens trettio fyllda) får tips från Bokunge.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...