Kissnödig

Häromdagen var det nån av katterna som hade kissat på golvet. En stor pöl. Dagen efter hade nån skvätt lite grann. Båda incidenterna nån meter från lådan. I går när vi kom hem såg jag att Oskar satte sig i lådan så jag tänkte att det kan ju inte vara han i alla fall. Men han satt i lådan i över fem minuter. Inte normalt. Så gjorde ju Olle när han fick urinvägsinfektionen för nån månad sen. Suck. Men efter Oskars besök var det en stooor pöl. Så kissa kan han.

Förmodligen är det så att han inte gillar att de andra går på "hans" låda. Jag har ju en huv och en öppen låda. Olle och Otto går på den öppna då de inte gillar huven. Oskar vill vara ostörd. Pelletsen till den öppna lådan tog slut häromdan (dan innan pölen kom på golvet) så jag tog av huven för att alla katterna skulle gå på den lådan. Detta resulterade i att Oskar vägrar gå på lådan men som den gentleman han är håller han sig hellre än att gå på låda.

Jag ska inte klaga på honom; jag är likadan. Jag håller mig hellre än att gå på offentlig toalett t ex.

Så nu har jag tömt kattrummet på saker, skurat en gång och moppat två. Och tvättat fönster och ska byta gardiner. Jag har även skurat en och en halv låda (den öppna lådan och själva huven mao). Nu väntar vi på att det ska torka så att jag kan ställa in den rena lådan och sen skura den sista lådan. Sen blir det till att stryka gardiner. Om jag orkar ska jag även storstäda tvättstugan. Hallen ska i alla fall städas.

Kontentan: att dricka svarta vinbärssaft när man har järnbrist piggar upp mer än man tror.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...