Helgen

Nu har man varvat ner lite. Det har varit en lagom aktiv helg. På fredagen var det 50-årskalas hos min moster. Bra på alla sätt om man bortser från alla mygg de har. Och att min bror blev lite väl onykter. Jag tror att han har gett min son men för livet; Karl åkte i min mors bil med bror och hans tjej. Min bror däckade i Karls knä och sen när de klev ur bilen ramlade han in i hallonbuskarna. När Karl kom in till oss i stugan pratade han bara om att Ronny ramlade och att mormor skulle titta till honom. Det första han sa när han vaknade var att han skulle titta till Ronny igen.

På lördagen var det dags för Jordgubbens dag så vi åkte in på det. Alla utom bror som valde att stanna kvar i stugan. Han missade så sett inget speciellt. Vi kom hem med sex kilo socker, ett par nya snickarbyxor till Karl och ett par Cars-tofflor till Karl. Annars var det fattigt med roliga saker. Jag som annars alltid brukar hitta nåt. Men det kan bero på att det var för varmt för att visa nåt egentligt intresse för shopping.

I går var det chill. I alla fall för min del. Peter och min mor satte upp staket runt stugan så nu är det bara grinden som fattas. Sen är det säkert att släppa lös både hund och barn.

I dag åkte vi hem. Först en tur till Lidköping och Rörstrands. Där fyndades lite böcker och köksredskap. Sen vidare via Lerum och Lidl och Skohuset. Så nu är frysen full av tysk mat. Vi avnjöt en del av den när vi kom hem dock.

Nu har jag tvättat, diskat, tittat på Hachiko och badat. Så nu ska jag sova. Ännu mer att göra i morgon. Om inte Ada bestämmer sig för att titta ut.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...