Andra dagen på sommarlovet

Ingen större skillnad mot gårdagen nej. Förutom att vi nu skurat klart på altanen och bara har staketet kvar. Vi har dessutom planterat lite blommor och börjat röja i kallförrådet. Alla tomkartonger som stått där är borta och en hylla är på plats. Den ska bara skruvas fast i väggen så Karl inte får för sig att klättra i den och den välter. Sen ska vi skaffa krokar till alla trädgårdsredskap. Sen ska det nog bli fint. Och då blir det även fint i carporten för där står just nu alla krukor som egentligen borde in i förrådet.

Mer då? Min mor har tömt komposten så nu har syrenhäcken fått en massa näring. Den har sett väldigt hängig ut. Till hösten ska vi nog sätta ner fler skott men det är då.

Det var ännu varmare i dag än i går så jag har förvisso suttit ännu mer i skuggan och klagat. Och när jag väl gjort nåt har jag gjort det lite intensivt så fogarna värker aningen nu. Men ännu är det mer att göra så jag har verkligen inte tid för att föda för tidigt. Lördag den 10 juli har jag blivit lovad och det är den tiden jag bokat in.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...